I-lands problem

Nu är det relativt fint väder, snön smälter, det är plusgrader, och blå himmel med lite moln här och där.
Haha, när jag skulle skriva "moln" skrev jag först "vår". Freudiansk felsägning eller vad?

Det jag inte tycker om med helger är att det inte är bra saker på tv. Det finns faktiskt folk som inte gör något på helgerna och som vill kolla på tv. Som jag.

Jag skulle ha tagit mer papper från bilden, jag har bara två. Det är större papper som är lite grovare, jag tror att det är lättare att rita på såna än papper som man stoppar i skrivaren. Men det kanske är bra, då har  jag mer tid till att göra de två andra bilderna bra. Kvalitet är bättre än kvantitet.
Men jag lånade iallafall en mjukare blyertspenna och en sån där penna som man suddar med.

Jag vill ha en bubbelpool. En varm bubbelpool. Tänk vad underbart det skulle vara, man har den ute och det är fortfarande kallt i luften, så sätter man sig i den varma bubbelpoolen när de är mörkt... Jag kollar för mycket på tv.

Jag har hittat en jättefin randig tröja (svart, vitt coh grått) på en sida som jag vill köpa. Jag gick och tänkte på det igår, så kollade jag idag igen men då fanns den inte i min storlek. Då blev jag lättad.
Det är en konstig sak egentligen. Man ser något som man vill ha jättemycket, sen blir man glad när man inte kan köpa den för att den inte finns i ens storlek (t ex) då borde man ju bli ledsen?
Men då har man iofs fått en giltig anledning till att inte köpa den när man vet att man egentligen inte borde.
Ungefär som att det inte var meningen att man skulle ha den.
Det funkar iofs bara när man känner att man egentligen borde köpa den för att man inte har råd eller för att man ska prioritera andra saker.
Förhoppningsvis finns den i min storlek i Juni, då har jag inget speciellt som jag ska köpa. Förutom en hudkräm som är alldeles underbar. Fast det är inte så viktigt kanske.
Jag får ta itu med vad jag egentligen behöver och inte behöver. Vilket dilemma

Jag ska nog locka håret när jag kommer hem.

Hugg Haj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback