Life in an ekorrhjul

Guuud vad jag är seg på att blogga...
Fast jag har faktiskt haft väldigt mycket att göra. Gissa vad? Plugga såklart!
Jag börjar bli seriöst irriterad. När vi kommer tillbaka till skolan efter lovet (åh underbara lov) så har vi 10 dagar till ett NO prov som vi ska ha. Medan vi fortfarande inte har fått tillbaka ett annat NO prov som vi gjorde för två veckor sen. TVÅ veckor. Och vad händer 11 dagar efter det provet då? Ett "läxförhör" i samma ämne och samma lärare.
Även om läxförhör är mindre än prov så har vi iallafall samma antal sidor att plugga på, och lika mycket att plugga på eftersom vi inte vet vad som kommer på "läxförhöret"
Jag har en teori på varför det kallas "läxförhör" Det kan vara för att vi har två andra prov den veckan och eftersom att man inte får ha mer än det, så kommer hon fortfarande undan med det för att hon har bytt titel på det. Sen har vi säkert ett nationellt prov då också bara för att det ska bli ännu jävligare.
Vi har alltså fyra lektioner på oss att gå igenom allt till provet. Nej förlåt, läxförhöret.

Men nu ska jag sluta tjata om skolan, även om den förstör mitt liv.
Det är skönt med bärbara datorer, man kan ligga i soffan och blogga. Hur underbart är inte det? Man har ju förstås mindre förutsättningar att bestämma sig för att sluta sitta framför datorn och slösa bort en hel dag.

Jag vill ha ett ekorhjul och springa i.
Jag hoppas att det inte ringer inom en snar framtid, då måste jag flytta mig. Det blåser nog ute. Det är vår iallafall.

En annan irriterande grej är att jag ska göra ett projekt på bilden (lektionen alltså) och då tänkte jag rita av illustrationer av de sju dödssynderna av någon som har ritat dem jättefint! Men hon är bara klar med fem av dem har jag nyss kommit på... Jag kanske bara kan har som rubrik att jag ritar av något och ser hur långt jag kommer me dem. Då fokuserar jag ju mer på att jag ritar av något istället för just vad jag ritar av.
Det kanske funkar. Det är iallafall jättefina bilder hon har gjort. Undrar om jag måste fråga henne kanske... Fast jag kommer ju säga att jag har ritat av dem från nån annan, och de ska ju inte publiceras eller nåt. Och det är ju bara för skolan. Det är nog lugnt.

Jag tror att jag har en muskelinflammation igen. Förra gången var det iallafall i ryggen, eller inte i ryggen just, typ brevid svanskotan. Nu är det i benet. Det känns likadant iallafall.

Jaa, nu ska jag sluta tycka synd om mig själv och ta tag i dagen. Eller inte.

Hugg Haj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback