Tankar från tredje våningen (eller är det fjärde?)

Ursäkta Pär Lagerkvist, men jag tycker inte om dig särskilt mycket just nu. Nu måste jag sitta här i ett sketet grupparbete och ha en hel lektion på 60 minuter för att du var tvungen att bestämma dig för att skriva ditt namn ljudenligt. Ok, du har fått nobelpris och lyckats med att blanda skönlitteratur med filosofi (eller vad det var). Men varför måste jag sitta och föra vidare det till en klass som inte kunde vara mindre intresserad av det?
Ok vi är fyra stycken, men det går ändå åt skogen för att ingen har brytt sig tillräckligt för att göra en film om dig som vi kan slösa hela lektionen på att visa. Tänk så lätt det skulle kunna vara...

Sådär, nu har jag alltså gjort mitt första intryck i bloggvärlden och kommer för all framtid att ses som den pessimistiska tjejen som inte har vett nog att uppskatta svensk litteratur och allt vad det innebär.
Jag hoppas att Pär Lagerkvist inte tar åt sig av mitt ogillande, men det är säkert inte personligt. Han kanske var trevlig.

Nu har jag alltså svenska lektion, och låtsas vara väldigt upptagen. Det är inte så att jag inte är intresserad av skolan och skiter i lekjtioner och sånt, just nu är jag så trött på det här högpresterande överkurs arbetet, så jag skaffade en blogg istället.

Snart är det iallafall lov, och då ska jag sova. Och räkna matte. Jag ska vara i Horndal, ett ställe som teoretiskt sett skulle kunna ha en benämning som "sommarstuga". Det funkar inte i praktiken dock. Vi är där på vintern också. Jag började med att hata stället, det var så tråkigt att vara där. Nu är det skönt, det finns tre kanaler på tv, ingen telefon eller stereo, och det är skönt. Man kan verkligen slappna av där.
Nu kom jag från ämnet, jag ska iallafall dit i helgen. Jag längtar.

Men nu ska jag kanske ta och vara upptagen på riktigt, det här var kul.
(Nu måste jag komma på en bra avslutningsgrej som jag är dömd att använda för all framtid.)
Jag tror att "hugg haj" blir bra.

Hugg Haj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback