Ointressant dravel med dramatisk avslutning

Nu ska jag diskret råignorera att jag sa att jag skulle sluta blogga *visslar oskyldigt*

Det är kul ibland när man iakttar folk, typ småsaker osm mna inte tänker på som alla gör. Det började jag tänka på efter det kom nån som pratade om svenska koder; hur man beter sig i Sverige till skillnad från andra länder. Då var det att svenskar var avståndstagande, man ville inte vara nära folk man inte kände. Och det stämmer ju till det mesta; man sätter sig ju alltid själv på bussen t.ex.
Sen är det när man väl sitter brevid nån som det blir jobbigt; så fort man rör på sig och råkar stöta till, eller inte ens stöta till utan mer bara nudda, så ska den andra hålla på flytta på sig som om den skulle vara ivägen. Värst är när man gör det med benen, då bara känner man hur den andra personen nästan vill springa iväg eller komprimera sig själv och trycka upp sig mot fönstret. Kan man inte bara slappna av? Inte så att man kanske måste vältra sig över varandra och breda ut sig som valar men ingen dör av lite beröring.
Sen när man går på stan är det en helt annan grej, då kan folk gå in i en hursomhelst utan nån som helst reaktion, man blir påpucklad av väskor utan att nån bryr sig, fan man kan nästan bli nertrampad och då är det inget komprimera sig mot ett fönster som en psyksjuk hare, då är det varje människa klarar sig själv.

Igår var jag på bio iaf, Djävulen bär Prada. Filmen kanske inte var den bästa, men den var absolut inte dålig. Jag hade trott att den skulle vara mer originell med tanke på hur alla gillade boken. Men det var kul att gå på bio ändå, allt hänger ju inte på filmen XD Sällskapet var jättekul :D
Det låter töntigt att säga sällskap men jag kommer inte på nåt bättre, oh well, det var kul.
Idag var jag på nån körgrej med Amanda (plommon, ja). Jag tror inte att jag kommer fortsätta gå dit men kanske.. För Amandas skull isf det var därför jag följde med idag, det kanske är kul också.. Jag behöver ju en hobby XD
Sen träffade jag Sanne, mycket trevligt, vi gick till Burger King och Pressbyrån ;) Jag tror jag måste besöka en viss Pressbyrå lite oftare XD Men vi hade kul iaf, förutom den förbannade migränframkallande kylan!

Vad kan man säga mer då.. Jag tror aldrig att jag har skrivit så mycket om nåt jag har gjort förut.. Jag brukar inte klara det. Resten var bara tråkigt.. Jag har blivit tråkig! Vad är felet?? Åh herregud, jag måste hitta nåt bra att klaga på igen..
Jag brukade faktiskt kunna vara roligare, typ iaf så man orkar fortsätta läsa, men det har försvunnit. Jag har tappat min cynism. Jag måste dö. Om jga inte hittar den igen inom typ sju inlägg måste jag sluta, då finns det liksom ingen anledning att fortsätta...

Kommentarer
Postat av: mr emohuvud

återigen har du fått mig att skratta mitt ugly laugh!

2007-01-20 @ 21:28:27
Postat av: sofie

naaw, you're just being nice

2007-01-20 @ 22:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback