Dålig kondition

I'm in the mood.. For something politiskt inkorrekt.
Som vanligt. Det där som man går och tänker men egentligen inte vill säga..
Men vafan, som om ingen vet vad det är liksom...

Jag kollade på melodifestivalen. Eller det kanske är fel ord.. Jag iakttog melodifestivalen. Jag är inte direkt insatt i det om man säger så. Det känns cliché att säga att de hade fula kläder, men det stämmer likfullt i fan för det, det verkar vara ett måste att ha fula omotiverade kläder för att få vara med överhuvudtaget. Eller så är allt en enda stor parodi, och om så är fallet är det ju jag som är dum^^
Den enda som gjorde schlager var ju typ Anna Book! Som bara fick en poäng. Vad har hänt med Sverige? Melodifestivalen är ju all about schlager! Om schlager inte händer då, var händer schlager? Det är ju liksom därför man har bojkottat det, nu finns inte ens det skälet kvar..

Jag kollade på nån sida... Var var det.. Nån lyrics sida, där stod det en massa i kommentarerna om någon Anna som hade dött och fanns på myspace, och om man googlar namnet finns det till och med en wikipedia artikel om det! Det var en 17årig tjej som dog, herregud! Jag vill inte vara okänslig så, men man kan ju inte ha wikipediaartiklar om varenda människa som dör? Bara för att folk hade kollat in hennes sida så många gånger, var finns det privata i det liksom? Det är nästan lite obehagligt, och så ska de framställa det sådär helgonaktigt, och visst, de flesta har något gott i sig, men det ger väl ingen rättvis bild om henne?

Nu blev det där helt annat än vad jag tänkte mig, jag var mer.. Osympatisk i mitt huvud.. Men jag tycker att det är drygt att man ska hålla på tycka synd om allt hela tiden, försöka rädda hela världen typ..

Äsch jag vet inte, klockan är halv ett och jag har pluggat hela dagen, döm mig inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback