Kvalster från alla håll

Nu har jag tillräckligt med damm i näsan och lungorna för att göra minst fem människor leprasjuka. Eller iaf dammallergiker. En dammkoloni är vad som finns där, en hel community som säkert hotar att ta över och mutera mig till en enorm dammråtta eller kvalster. Helvete jag har kvalster i näsan!!

Jag har i allmänhet haft en dag i helvetet, men det är en sån dag som gör mig asförbannad just då, men efteråt inser jag det ironiska i det hela och ser tillbaka på det med ett bittert skratt, eller iaf ett sarkastiskt gläfsande. Tyyyp som när man står en halvtimme och väntar på bussen som skulle kommit för just en halvtimme sen efter att man har omedvetet jobbat över i en timme pga missuppfattning från okänd sida. Ja, och sen kommer ju bussen, 811 ist för 886 som har bestämt sig för att inte gå, så bussen är redan efter fyra hållplatser så full att man knappt får plats att stå. I en timme. Men.. Jag är inte bitter. Jag fick ju bara vänta en timme på jobbet innan jag började för att bussförbindelserna ifrågasättbara.
Men allt löstes när jag köpte choklad och betalade med kortet, då blev jag glad! Det hade varit kul att jobba till åtta också, bärtness menar jag^^

Sen skulle vi byta en massa rum, och soffan var jobbig att bära ner, eller det gick inte iaf, när jag och pappa provade. Sen kom grannarna och så slapp jag göra nåt, ibland får man offra jämställdhetskampen för att slippa bära soffor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback