Soundträäck of our liiiives

Jag har tänk på det där med musik, vissa låtar tänker man ju bara att de skulle passa jättebra in om ens liv var en film och man hade bakgrundsmusik sådär som de har i vissa scener, typ om man springer till bussen så ska man ha s¨n där powermusik som bara komemr förbättra ens liv till det bättre tänkte jag säga, men det är ju ganska självklart. Inte för att jag springer till bussen, nej. Det är under min värdighet.
Men musiken då, varför kan itne allt vara som på film? Där de kan spela sin stämningsfulla bakgrundsmusik vare sig man har en streetfight (som så ofta händer) eller bara lallar runt i solskenet och klipper till bra scener utan extra onödigheter som toalettbesök eller sånt. Då blie ju allt så himla bra, just det där med att klippa till scenerna, då man verkligen slutar mitt i det roliga, så man itne behöver gå hem sen eller nåt och förstöra stämningen, som när de går mot en solnedgång hand i hand, det tar ju slut mitt i på filmen, fadar ut och bara visar det lyckliga i stunden. Hade det varit ens eget liv hade man ju fått streta på där i sanden mot solen som går ner, och så blir det mörkt och så blir det kallt och stämningen är inte lika kärleksfull längre! Och musiken stannade ju för länge sen.
Min poäng är att,  för att livet ska bli bra så ska man kunna sluta titta precis när det är som bäst och man ska ha stämningsfull musik. Det är omöjligt att uppnå så ditt liv kommer i princip aldrig att bli lika bra som deras liv i typ OC där alla är så underbara.. Om man bortser från att Marissa dog ungefär 20 minuter efter hion upptäckte alkohol elelr droger eller vad det var.. sånt är livet!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Men sofie va där det du skriver? "Det är omöjligt att uppnå så ditt liv kommer i princip aldrig att bli lika bra som deras liv i typ OC där alla är så underbara" jag blir så orolig, jag slår denna kvinnan snart, kan ingen hjälpa mig?
^^

2007-09-02 @ 00:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback