Sluta åka buss

Jag vet inte om jag möjligtvis har pratat om det här förut, det handlar om männískor vid busshållplatser.
Som ïgår, när jag väntade på bussen, trafiken var kaos och det var lååånga köer. Och bussen kommer ju inte. Antagligen då för att det är så in i helvete mycket trafik, och så känner man ju då stressen, otåligheten.. paniken, som kommer från folkmassan, man kan nästan ta på känslan. Man kan i alla fall se hur folk tittar över huvudena på varandra, och klumpar ihop sig där bussen antagligen stannar. För att komma på först såklart.
Sånt kan störa mig så extremt mycket, när man bara SER vad som rör sig i människors huvuden "måste vara först" och försöken att vara diskret för att komma längst fram i kön. Som om det gällde liv eller död, som om den där bussen skulle vara arken eller nåt. Kommer man inte på så dör man.
Vissa gånger är trängseln snarlik en trängsel som finns på konserter. Kan inte alla bara chilla? Bussen kommer inte fortare för att man suckar och stönar och kollar på klockan och stoppar huvudet ut i trafiken för att få en skymt av den. Och du kommer komma på bussen och få sitta nånstans, och om du inte får det, tough shit.

Jag fick pengar av farmor :D Jag har fyllt år, det är därför.
Det är bra, det kan bli användbart.


Kommentarer
Postat av: Cornelia

*suck* Svenskar. Vi måste verkligen skriva den där boken snart!
Herregud! Jag kom på mig själv en gång när jag gjorde precis samma sak som de där "människorna"!...Jag blir fan hjärntvättad av all meningslöshet i samhället att jag automatiskt gör samma grej! Jag vill inte vara svensk längre, vill du flytta till USA med mig? :D

2007-09-10 @ 16:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback