Allmänbildning?

Jag tror att jag är lite synsk. Ibland hoppar det fram olika svar i mitt huvud på saker som jag egentligen inte vet. Som att jag liksom bara ser det framför mig. Idag till exempel pratade jag med min farmor om deras hund, som blev sjuk och hade en försäkring, men det var ju självrisk sade hon. Och ordet självrisk poppade upp i mitt huvud precis innan hon sa det. Precis som att jag skulle ha största kollen på försäkringar och sånt? Och senare när jag kollade på en film, då såg jag en skådespelare vars namn jag egentligen inte kan. Claes Månsson. Och det är verkligen inte en chans att jag skulle veta vem det är om jag nu inte hade den här synska förmågan, eftersom min kunskap om svenska skådespelares namn ungefär sträcker sig så långt som att jag vet vem Mikael Persbrandt är, och jag överdriver inte för jag är verkligen hopplös om det.

Men nu har ju som sagt de här små kännedomarna börjat visa sig! Synskheten. Eller så kanske det är så att jag håller på bli allmänbildad? Vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback