Baracker och barndomen

   När jag gick i mellanstadiet var det någon del av skolan som fick gå i baracker. Jag ville också gå i baracker, och jag avundades de som fick gå i baracker. Det kändes som att de hade mycket roligare och mycket mysigare, ungefär som att det skulle vara som expedition robinson, den där mysiga känslan av överlevnad.
   Jag blev i alla fall ledsen av att jag inte fick gå i baracker, det kändes som att jag missade en stor del av att växa upp, alla skulle i framtiden ha historier om tiden i baracker att berätta, alla utom jag. Jag kände mig bortvald och utelämnad till de ändå förvånansvärt fräscha lokalerna vi hade. Men jag såg ju inte det positiva i det. Jag fick ju inte gå i baracker, jag var inte cool.
   Frågan är om detta har lämnat något traumatiskt spår hos mig? Jag tror inte det, för när vi nu ska använda baracker på jobbet ser jag inte alls samma charm i det som jag gjorde när jag var elva.

Kommentarer
Postat av: A

..men sofie, jag tror inte ernst skulle tänka så vad det gäller "hur mysigt de är" att vara i baracker. Jag tror det kan ha varit både bra och dåligt för dig det här med baracker. Det bra är att du inte har fått gå och duschat i baracker när de stamrenoverat hemma. Det negativa är att man studerar väldigt bra i baracker, ljuset är bra. Vi får hoppas att de blir najs på jobbet! haha

2008-09-10 @ 00:07:06
Postat av: sanne

Jag gick i baracker i tvåan på lågstadiet!

2008-09-12 @ 22:44:49
Postat av: sofia

sofie.. man vill inte gå i ksola i baracker.. jag har gjort det! det var galler för fönsterna, det var iskallt eftersom det inte fanns värme.. så vi fick sitta med vinterjackor på oss. bättre blev det inte av att jag fick bo i baracker ännu en gång.. i årskurs 6 typ. lika var det den gångne, men lite mer värme. OCH TILL RÅGA PÅ ALLT! JAG FICK BO I BARACKER I TYP 2 MÅNADER FÖR ATT DOM RENOVERADE HEMMA, EFTERSOM ALLA HUSEN HADE VATTENLÄCKA. punkt.

2008-09-29 @ 10:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback